Deschiderea sau extinderea unei companii pe plan national sau local necesita luarea unor decizii foarte bine gandite in acest sens. Una din principalele decizii este aceea de a alege in mod inteligent spatiul comercial, astfel incat acesta sa aduca maxim de profit. Asdar, persoanele care sunt gata sa dea startul unei noi afaceri sau sa isi extinda activitatea sunt sfatuite sa aleaga in mod corect spatiul comercial pe care doresc sa il cumpere sau sa il inchirieze.
Specialistii sfatuiesc oamenii de afaceri catre varianta inchirierii de spatii comerciale, diminuand astfel riscurile unui esec in acest domeniu ce ar implica si foarte multi bani pierduti.
Cum alegi spatiul comercial perfect in care urmeaza sa iti dezvolti compania?
Antreprenorii de succes trebuie sa isi indrepte atentia catre spatii comerciale de inchiriat pe care sa le foloseasca in mod inteligent conform activitatii si domeniului companiei pe care o reprezinta. Structura locatiei si dotarile acesteia sunt principalele criterii pe care trebuie sa le ia in calcul reprezentantii companiilor. Ceea ce inseamna ca viitorii chiriasi trebuie sa verifice daca spatiul comercial corespunde cerintelor lor, din punct de vedere al dimensiunii locatiei si al compartimentarii.
Care sunt principalele dotari necesare unui spatiu comercial de inchiriat? In primul rand, dotarile trebuie sa se potriveasca si sa fie adaptate la viitoarele activitati ce urmeaza sa se desfasoare in spatiul respectiv. Spre exemplu, pentru deschiderea unui fast food este nevoie de un spatiu cu dotari pentru bucatarie.
In alta ordine de idei, este foarte importanta si existenta cablurilor de comunicare si a unei retele de fibra optica sau a altor retele de internet cu trafic ridicat. Se va pune accent si pe reteaua de electricitate si pe prezenta sistemelor de aer conditionat si a sistemelor de incalzire, precum si pe existenta sistemelor de supraveghere. Daca spatiul comercial de inchiriat se va potrivi activitatii clientului, acesta nu trebuie sa faca primii pasi pentru inchiriere pana cand nu consulta regulamentul zonal.
Daca nu este sigur ca poate sa isi desfasoare activitatea in spatiul respectiv, atunci nu trebuei sa semneze niciun contract. In plus, localizarea este o caracteristica importanta in alegerea spatiului comercial de inchiriat, succesul afacerii fiind determinat si de pozitia aleasa pentru activitatea ce urmeaza sa fie desfasurata. Nu in ultimul rand, clientii trebuie sa tina cont si de valoarea chiriei spatiului si de cheltuielile aferente lunare, pentru a se asigura ca le pot plati din profitul companiei.
Succesul afacerilor depunde de cele mai multe ori de spatiul de inchiriat. Daca exista locuri de pacare suficiente pentru clienti si pentru angajati, daca amplasarea este foarte buna, daca promovarea afacerii este posibila si daca nu exista alti competitori mari in zona, atunci cu siguranta nu vor fi necesare eforturi suplimentare pentru ca afacerea sa aiba profit.