În ultimii ani, preocuparea pentru mediu a căpătat amploare în discuțiile publice, iar transportul electric este o opțiune viabilă pentru a reduce emisiile poluante. În acest scop, Bucureștiul a făcut un pas important prin achiziționarea a 100 de autobuze electrice. Pentru a transporta aceste autobuze de la Portul din Constanța la București, era necesar să se implice o firmă specializată cu o reputație solidă, așa că contractul a fost acordat companiei Eastship.
Desi Eastship se ocupă de obicei de transportul mărfurilor de dimensiuni mai mari, transportul autobuzelor a fost tratat cu aceeași atenție și profesionalism. Compania a fost responsabilă pentru toate aspectele legate de transport:
· Studiu de traseu – Înainte de preluarea din portul din Constanța, echipa Eastship a realizat o evaluare detaliată a traseului ce va fi urmat. Această evaluare include măsurarea înălțimii și lățimii pasajelor, identificarea obstacolelor și a altor factori care ar putea afecta transportul mărfurilor.
· Construcția rampelor – Incărcarea autobuzelor pe remorci s-a făcut cu rampa special concepută pentru a susține dimensiunea acestora.
· Fixarea cu chingi – Aceasta presupune fixarea autobuzelor cu chingi pentru a asigura stabilitatea în timpul transportului. Desi pare un pas simplu, totul este făcut cu calcul și conform unei scheme detaliate.
Factorii care au contribuit la o livrare sigură a autobuzelor
Transportul celor 30 de autobuze s-a realizat în cele mai bune condiții datorită accentului pus pe următoarele detalii:
● Starea tehnică a remorcilor – Compania Eastship folosește numai remorci de la producători de renume precum Goldhofer, Faymoville, Noteboom, Schmitz, Krone și Kassbohrer. Înaintea fiecărui transport, acestea sunt verificate cu atenție pentru a se asigura că sunt într-o stare optimă de funcționare și nu există riscul unor probleme tehnice.
● Protejarea încărcăturii – Compania Eastship consideră aceasta o prioritate și nu face compromisuri în acest sens astfel încât încărcătura să ajungă în siguranță la destinație.
● Respectarea vitezei de deplasare – Șoferii companiei s-au asigurat că respectă viteza de deplasare legală și recomandată pentru încărcăturile transportate.
● Comunicarea dintre șoferi – În timp ce se transportau mai multe autobuze în același timp, șoferii au comunicat în permanență pentru a îndeplini cu succes această misiune.
Context
Pentru a reduce gradul de poluare din București, Primăria Capitalei a apelat la Programul Operațional Regional 2014-2020 și a obținut fonduri de peste 300 milioane de lei pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice. În primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul urmând să fie livrate anul următor.
Noile autobuze electrice au o lungime de 12m și au o autonomie de cel puțin 200 km între două încărcări succesive, tracțiune electrică completă realizată autonom cu Sistemul Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice, baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.
Primul lot de autobuze, format din 30 de bucăți, a fost preluat de la Portul din Constanța de către Eastship, care s-a asigurat că ajung în cele mai bune condiții în capitală.
Flota de autobuze din București avea nevoie de o reîmprospătare, având în vedere că din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcționare depășită și normele de poluare E3 și E4. Alte 400 de unități achiziționate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai moderne sunt autobuzele hibrid, 130 de unități, tot E6, conform informațiilor Primăriei Capitalei.
Despre Eastship
Eastship este o companie cu capital 100% românesc, cu sedii în Constanța, Cluj-Napoca și București. Desi principalul său domeniu de activitate este Project Cargo, adică transportul mărfurilor care nu au dimensiuni suficient de mici pentru a fi transportate în containere, activitatea sa nu se rezumă la acest lucru. Eastship oferă servicii de project management, transporturi speciale, mutări industriale, servicii portuare, brokeraj barjă și agenturare nave.
Compania dispune de o flotă impresionantă, formată din peste 15 capete tractor, semitrailere specializate de diferite dimensiuni și trailere modulare cu peste 84 de axe. De asemenea, Eastship dispune de macarale de port și personal cu diverse specializări, inclusiv electricieni, sudorii și ingineri, pentru a gestiona cu succes fiecare detaliu al transportului terestru, maritim și fluvial, inclusiv documente vamale, studii de traseu, analize de pod, survey-uri, ridicări și manipulări cu ajutorul cricurilor, construcții de rampe, calcul de încărcare și schițe de fixare a încărcăturilor.