Ce faci in caz de pana la masina? Recomandari pentru soferi

Ori de cate ori pleci cu masina la drum, exista riscul sa iti prelungesti calatoria in mod neprevazut din cauza unei pene de cauciuc. Este un incident minor in comparatie cu alte probleme mai grave pe care le poti avea, insa lucrurile se complica daca nu stii cum trebuie sa procedezi.

Nici pentru noi, prima experienta de acest gen nu a fost una foarte placuta, prin urmare „ne-am facut lectiile” si am invatat ce e de facut in astfel de situatii. Nu vrem sa pastram informatiile doar pentru noi, asa ca ne-am gandit ca ar fi un bun subiect pentru un articol si ne-am pus pe treaba. Iata ce a iesit!

Schimbi roata sparta cu cea de rezerva

Aceasta este cea mai la indemana metoda de a rezolva o pana, mai ales daca „bucuria” ti se intampla in plin camp, la zeci de kilometri de cea mai apropiata vulcanizare.

Pentru aceasta, trebuie sa ai masina dotata cu roata de rezerva, cu cric si cu cheie speciala pentru desfacerea si strangerea prezoanelor. Foarte important este ca rezerva sa fie bine umblata si echipata cu un cauciuc nou sau foarte putin uzat. Spre exemplu, anvelopele Continental pentru orice sezon sunt o solutie potrivita pentru echiparea masinii, inclusiv a rotii de rezerva.

Trebuie sa tragi pe dreapta, sa instalezi un triunghi reflectorizant la 5 metri in spate si sa ridici masina pe cric. Apoi, desfaci roata sparta, o inlocuiesti cu cea de rezerva, strangi bine prezoanele si iti poti vedea de drum.

Incerci sa ajungi la cea mai apropiata vulcanizare

Cand ti se intampla „bucuria” in oras sau aproape de o zona locuita, poti incerca sa ajungi la o vulcanizare. Chiar si intr-o localitate total necunoscuta poti gasi usor o vulcanizare folosind aplicatiile de navigare de pe telefon.

Daca roata este deja lasata, nu iti recomandam sa iti continui drumul, pentru ca risti sa distrugi total cauciucul, iar atunci va trebui sa-ti cumperi unul nou. Poti umfla roata sparta pentru a mai putea rula cativa kilometri, dar pentru aceasta trebuie sa ai la tine o pompa sau un compresor auto, iar gaura din cauciuc sa fie foarte mica.

Daca martorii din bord te anunta ca a scazut din nou presiunea sau simti ca roata s-a lasat iarasi, trebuie sa renunti la ideea de a ajunge la o vulcanizare.

Chemi in ajutor o vulcanizare mobila

Din fericire, un nou serviciu de asistenta rutiera este din ce in ce mai prezent in ultima vreme pe soselele din Romania. Este vorba de vulcanizarea mobila, cu ajutorul careia poti rezolva problema dand un telefon.

Mai intai, trebuie sa cauti pe net datele de contact ale unui astfel de serviciu care sa actioneze in zona in care ai ramas in pana. Apoi suni, le spui unde esti, eventual trimiti un share location daca nu poti localiza exact zona.

Atelierul mobil va sosi la fata locului dotat cu toate cele necesare si iti va repara pana ca si cum te-ai fi dus la o vulcanizare.

Suni la o firma de tractari auto

Daca niciuna din solutiile sugerate pana acum nu poate fi pusa in practica, nu iti mai ramane decat sa apelezi la serviciile unei firme de tractari auto. Astfel de servicii sunt mai usor de gasit decat vulcanizarile mobile, dat fiind faptul ca exista mai multe firme de acest gen, care acopera majoritatea zonelor cu drumuri publice.

Odata cerut ajutorul, la fata locului va fi trimisa o platforma pe care va fi urcata masina, pentru a fi dusa la cel mai apropiat service sau oriunde doresti.

In concluzie, pentru a scapa cat mai usor si mai ieftin dintr-o astfel de situatie, e bine sa ai masina echipata cu o roata de rezerva careia sa-i verifici cu regularitate presiunea si sa o umfli atunci cand e cazul. Din portbagaj nu trebuie sa-ti lipseasca nici cricul si cheia pentru roti, iar o lanterna sau o lampa frontala ti-ar fi de mare folos daca va trebui sa rezolvi pana pe timp de noapte.

Articolul Anterior

Oțel vs. Aliaj: află care sunt caracteristicile diferitelor modele de roţi

Articolul Urmator

Ghid de achiziționare a chiuvetelor de bucătărie