Cele mai frecvente 2 motive pentru care o afacere mică eșuează

Conducerea unei afaceri nu este pentru cei slabi de inimă; antreprenoriatul este inerent riscant. Proprietarii de afaceri de succes trebuie să aibă capacitatea de a atenua riscurile specifice companiei, aducând simultan pe piață un produs sau un serviciu la un preț care să corespundă nivelurilor cerințelor consumatorilor.

În timp ce există o serie de întreprinderi mici într-o gamă largă de industrii care funcționează bine și sunt profitabile în mod continuu, 20% dintre întreprinderile mici eșuează în primul an, 50% se ridică după cinci ani și doar 33% ajung să atingă 10 ani sau mai mult de existență, se arată într-un studiu realizat de Small Business Administration (SBA).

Pentru a proteja o afacere nouă sau una care este deja stabilită, este necesar să înțelegem ce poate duce la eșecul ei și cum fiecare obstacol poate fi gestionat sau evitat în totalitate. Cele mai frecvente motive pentru care întreprinderile mici eșuează includ lipsa de capital sau de finanțare și păstrarea unei echipe de management inadecvate.

1. Probleme de finanțare

Un motiv principal pentru care firmele mici eșuează este lipsa de finanțare sau de bani gheață. În majoritatea cazurilor, proprietarul unei firme este conștient de câți bani sunt necesari pentru:

  • a menține operațiunile în desfășurare în fiecare zi, 
  • A asigura plata salariilor, plata cheltuielilor generale fixe și variate (cum ar fi chiria și utilitățile)
  • A asigura faptul că vânzătorii externi sunt plătiți la timp.

Proprietarii de firme care eșuează sunt mai puțin în acord cu cât de multe venituri sunt generate de vânzările de produse sau servicii. Această deconectare duce la deficiențe de finanțare care pot scoate rapid din funcțiune o afacere mică.

În acest sens, este deosebit de important să ai tot timpul la dispoziție necesarul de fonduri pentru a asigura existența firmei tale, fără a depinde 100% de încasarea facturilor la termen. Altfel, riști ca un client care întârzie o plată sau pur și simplu o plată căreia nu i-a sosit termenul să pună firma ta în imposibilitatea de a onora noi comenzi. 

Pentru astfel de situații, specialiștii recomandă apelarea la factoring, care presupune vânzarea facturilor către o companie de factoring, firma având astfel acces imediat la lichidități. Ulterior, compania de factoring va recupera, în schimbul unui comision, contravaloarea facturii de la clienții tăi. Este vorba, așadar, de o finanțare garantată cu facturi.

În condiții de pandemie, factoringul devine una dintre cele mai importante surse de finanțare pentru companii.

2. Management inadecvat

Un alt motiv comun pentru care întreprinderile mici eșuează este lipsa de înțelegere a afacerilor din partea echipei de management sau a proprietarului firmei. În unele cazuri, proprietarul unei companii este singura persoană din conducerea acesteia, mai ales atunci când o companie este în primul sau al doilea an de funcționare.

În timp ce proprietarul poate avea abilitățile necesare pentru a crea și vinde un produs sau un serviciu viabil, adesea îi pot lipsi atributele unui manager puternic. Totodată, nu are posibilitatea de a-i supraveghea pe ceilalți angajați. Fără o echipă de management dedicată, proprietarul unei companii are mari șanse de a gestiona greșit anumite aspecte ale afacerii, fie că este vorba de finanțe, angajări sau marketing.

Redactia Diand

Articolul Anterior

Tot ce nu știai despre trandafiri

Articolul Urmator

Cum se fabrica hârtia?

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *