Echipamente calde pentru produse de patiserie corect păstrate

Ai o patiserie și cauți un model de stocare și afișaj pentru preparatele tale de-abia scoase din cuptor? Alege vitrina caldă RTR 160L de la TC Romania Crown Cool!

Vitrină termică: tipuri, caracteristici, scop

Echipamentele tip vitrine calde sunt anume concepute pentru a păstra produsele alimentare gata preparate în stare caldă și a le afișa clienților până la vânzare. Așa se păstrează gustul, aspectul prezentabil al produselor de panificație sau gătit. Suprafața mare de vitrare permite un aspect atractiv, evidențiind caracteristicile produselor prin iluminare naturală sau suplimentară. Acesta este scopul principal al vitrinelor încălzite, care trebuie selectate în funcție de caracteristicile preparatelor vândute.

Vitrine calde de patiserie: design și domeniul de aplicare

Vitrinele calde rămân echipamente indispensabile nu doar în patiserii, dar și în orice unități de catering: cantine, cafenele, bufete, restaurante, puncte de vânzare fast-food, baruri.

Toate modelele de echipamente constau din mai multe elemente de bază:

  • corpul vitrinei calde – de obicei din oțel inoxidabil;
  • elemente transparente (sticlă) – create drept sau din material îndoit;
  • rafturi – o structură cu zăbrele previne condensul umidității, elementele pot fi rotunde (pentru rafturi rotative) sau dreptunghiulare (introduse în ghidaje);
  • elemente de încălzire – asigură încălzirea și respectarea regimului de temperatură selectată;
  • elemente de control – regulatoare de temperatură, umiditate, convecție (setul de opțiuni depinde de model);
  • picioare – pot fi simple sau reglabile pe înălțime.

Un echipament de tip vitrină profesională caldă este destul de simplu, astfel încât pregătirea personalului pentru a lucra cu echipamentul durează minim.

Principalele modele de vitrine încălzite

Vitrinele calde pot fi împărțite în două tipuri principale, în funcție de caracteristicile de design: închise și deschise.

  1. Vitrine termice închise. Sunt cel mai comun tip de echipament atunci când mărfurile sunt așezate într-o cameră etanș închisă. De obicei, doar vânzătorul are acces la produs. Avantajele includ o mare varietate de dimensiuni de vitrine și soluții de design. Aparatul este eficient din punct de vedere energetic, potrivit pentru amplasarea vaselor de cântărire sau porționate neambalate. Dezavantajul este incapacitatea de a utiliza dispozitivul în zona de autoservire.
  2. Vitrine termice deschise. Reprezintă un tip modern de vitrine încălzite, potrivite pentru vânzarea alimentelor porționate ambalate, de exemplu, plăcinte, salate calde, produse din carne. Conținutul camerei rămâne caldă până la câteva ore datorită tehnologiei perdelei de aer. Principalul avantaj rămâne posibilitatea de cazare în zone cu autoservire. Dezavantajele includ alegeri limitate de design, consum mai mare de energie.

Clasificarea echipamentelor termice de afișaj

La cumpărare, este necesar să se țină cont de caracteristicile de bază ale unei vitrine termice: 

  • tip de microclimat care funcționează;
  • interval de temperatură;
  • design. 

Principalele criterii de clasificare

  • Umiditate și temperatura

Modelele de vitrine termice cu un microclimat uscat sunt folosite pentru încălzirea alimentelor cu o durată de valabilitate suficient de lungă, care nu este prea sensibilă la nivelul de umiditate din aer, de exemplu, burgeri, alimente prăjite, la grătar. Elementele de încălzire încălzesc aerul, care se împrăștie prin cameră în mod natural sau datorită unui ventilator.

Vitrinele cu microclimat umed au un recipient cu apă, elementele de încălzire asigură vaporizarea. Astfel de vitrine sunt folosite pentru depozitarea și prezentarea produselor de cofetărie, a produselor de panificație și a altor produse alimentare care se usucă ușor. Controlul nivelului de umiditate asigură menținerea condițiilor optime de depozitare, iar camera se încălzește rapid.

Producătorii moderni oferă o gamă largă de echipamente pentru preparate cu diferite temperaturi de servire. Termostatul majorității modelelor are un interval de la 20 la 90 de grade Celsius, dar este ușor să găsești la vânzare o vitrină care să suporte un nivel de încălzire de până la 110 de grade Celsius. Primul tip este considerat o soluție universală, al doilea este optim pentru al doilea fel.

  • Construcție, număr de niveluri

Dimensiunile vitrinei calde, domeniul de aplicare al acesteia depind în mare măsură de numărul de rafturi:

  • un nivel: potrivite pentru fast-food-uri, bufete mici;
  • două niveluri: cel mai popular tip de echipament instalat în cafenele, baruri, cantine;
  • trei sau mai multe niveluri: soluția optimă pentru un restaurant mare, departament culinar al unui magazin mare;
  • rotativ pe mai multe niveluri: sunt populare în centre comerciale, puncte de vânzare fast-food.

În plus, există și vitrine încălzite cu recipiente gastronorm pentru liniile de distribuție a alimentelor. Pentru a evita arderea alimentelor, încălzirea se face inclusiv de jos cu apă fierbinte. De obicei conțin 1 – 5 recipiente gastronorm.

Un astfel de echipament poate necesita acces atât din partea comerciantului, cât și a clientului. Instalațiile va permite să păstrați orice mâncare fierbinte, adesea echipate cu dispozitive pentru încălzirea vaselor.

Locație, orientare în spațiu

În funcție de localizarea lor în spațiu, există mai multe tipuri de vitrine.

Modelele orizontale sunt varianta clasică, care implică geamuri drepte sau bombate. Avantajele includ capacitatea mare, în timp ce dezavantajele sunt dimensiuni relativ mari.

Verticală – lungimea mică a raftului este compensată de numărul acestora. 

Vrei mai multe detalii?

Intră pe www.tcromania.com chiar acum pentru a vedea promoțiile și a face comenzi!

Articolul Anterior

Ce solutii de inchidere a terasei poti alege pentru un design modern?

Articolul Urmator

Câți ani rezistă un bloc ?