7 obiceiuri sanatoase pentru organismul tau

Vrei sa duci o viata cat mai sanatoasa posibil? Atunci este extrem de important sa ai grija de organismul tau, prin actiuni cu un caracter repetabil si simplu de urmat. Vestea buna este ca aceste alegeri nu implica alocarea unui buget considerabil, ci foarte multa disciplina. 

Antrenamentele fizice, dieta, dorinta de a cunoaste lucruri noi si socializarea cu cei din jur sunt factori esentiali pentru a te simti bine, fizic si mintal. Vorbim mai multe despre acestea in randurile de mai jos, pentru a sti ce obiceiuri sanatoase pentru organism poti imbratisa. 

1. Serveste in fiecare zi micul dejun 

Aceasta prima masa din zi este foarte importanta din mai multe motive. In primul rand, stimuleaza activitatea metabolica inca din prima parte a zilei si iti ofera energia de care ai nevoie, chiar de la primele ore. Asigura-te ca ceea ce mananci este esential pentru sanatate: fructe si legume, lactate cu un continut redus de grasimi, sucuri naturale etc 

2. Consuma suficient de multa apa 

Hidratarea este extrem de importanta pentru starea de bine a organismului, mai ales in zilele de vara, atunci cand elimina foarte multa apa pentru a-si regla temperatura. De asemenea, consumul de apa te poate ajuta sa slabesti. Asigura-te ca asimilezi cel putin 2 litri de apa in fiecare zi, in care poti introduce felii de portocala, lamaie, lime sau castravete verde. 

3. Construieste un plan de antrenamente

O banca pentru antrenament acasa de la Gorilla Sports te ajuta sa realizezi un program de exercitii complet, pentru toate grupele musculare. Alege un produs reglabil si simplu de montat in spatiul casei, astfel incat sa nu ocupe foarte mult loc. Adauga in cosul de cumparaturi un set de gantere si cauta pe net programe pentru incepatori, simplu de urmat. 

4. Ia o pauza de la smartphone si net 

Daca renunti temporar la social media si site-urile cu stiri, nivelul de dopamina incepe sa creasca intr-un mod organic. Dopamina este esentiala pentru determinare, perseverenta si indeplinirea unor task-uri mult mai grele din agenda. Totodata, pauza de la online iti permite sa ai timpul necesar pentru a face sport in aer liber si pentru alte activitati mai sanatoase 

5. Renunta la viciile pe care le ai

Cele mai citite articole

Fumatul si consumul de alcool cauzeaza stari euforice de scurta durata, insa, pe termen lung, efectele acestora asupra organismului sunt extrem de daunatoare. Renunta la tigari si limiteaza consumul de alcool la unul ocazional. Daca ai probleme cu alcoolul sau cu tigarile, cere sfatul familiei si gasiti impreuna o solutie eficienta, care poate functiona pe termen lung. 

6. Incearca sa te odihnesti cat mai bine

Somnul este esential pentru procesul de refacere celulara al organismului si stimuleaza memoria. De asemenea, un somn bun iti permite sa o dispozitie excelenta, necesara in relatiile cu alte persoane din cercurile tale sociale. De asemenea, somnul odihnitor reduce riscul de a dezvolta boli de inima si diabet. Un adult trebuie sa doarma 7-9 ore pe noapte.

7. Mergi la medic pentru controale de rutina

Orice afectiune poate fi depistata intr-o etapa incipienta, atunci cand apelezi la expertiza medicului specialist intr-un mod preventiv. In acest sens, este important sa realizezi o data pe an un set complet de analize, precum si o evaluare de rutina in cabinet, astfel incat medicul sa poata observa posibile nereguli de la nivelul corpului etc 

Este simplu sa mentii un stil de viata sanatos, daca ai vointa necesara. Asa cum ai putut vedea, actiunile de mai sus nu implica un efort solicitant, insa este important sa le integrezi in programul tau si sa te asiguri ca sunt reluate zilnic, saptamanal, lunar sau anual!

REFERINTE: 

Ratini, Melinda, DO, MS. “12 Habits of Super-Healthy People.” WebMD, WebMD, www.webmd.com/fitness-exercise/ss/twelve-habits-super-healthy-people. Reviewed October 1, 2020. Accessed October 12, 2022

Cele mai citite articole

Articolul Anterior

Iată 3 motive pentru care trebuie să pregătești murături pentru această iarnă!

Articolul Urmator

Care sunt etapele de aplicare și întreținere a extensiilor de gene