Coronavirusul continua sa se raspandeasca si pandemia a fost deja declarata, asa ca o serie de companii si-au sfatuit angajatii sa lucreze de acasa. Speranta este ca, mentinerea angajatilor la distanta va reduce sansa de a se infecta in timpul calatoriei la serviciu sau in zonele comune ale biroului, reducand astfel raspandirea infectiei.
Pentru unele persoane, insa, biroul de acasa este o adevarata provocare, fie pentru ca nu se pot concentra, fie pentru ca membrii familiei necesita atentie si ingrijire constanta. De aceea este important ca ei sa stie sa-si organizeze munca pentru a fi cat mai productivi si mai ales – sa fie multumiti de rezultatele obtinute!
Configurarea propriului spatiu de lucru
Este important sa se defineasca spatiul personal de lucru pentru o cat mai buna concentrare. Se va
alege un birou sau o masa, care sa ofere o sedere confortabila unde trebuie sa existe suficienta lumina naturala.
Spatiul trebuie amenajat cu tot ce este necesar, astfel incat persoana sa se simta bine si sa fie cat mai eficienta – flori, caiete, carti, tabla magnetica, ceasca de cafea preferata.
Cele mai citite articole
Tabla magnetica este o investitie pe care o fac atat reprezentantii unei companii, cat si persoanele care lucreaza la domiciliu. In telemunca ea poate fi folosita pentru:
- notarea ideilor, notitelor;
- efectuarea schitelor;
- lipirea fotografiilor, lucrarilor, cuvintelor motivationale;
- suport pentru alte materiale (de obicei, magneti sau post-it-uri).
Pauze mici la intervale de timp
Cand o persoana este la birou, munca sa este intrerupta de multe lucruri – discutii cu colegii, intalniri de afaceri, masa de pranz, chiar si mersul la toaleta. Insa atunci cand ea lucreaza de acasa, tinde sa stea in fata laptopului o perioada foarte lunga de timp, fara a lua pauze. Pentru a fi productiva, trebuie sa evite aceasta modalitate de lucru.
In acest sens, se poate seta ceasul pentru a sti cand este timpul pentru o o scurta pauza, dupa 45-60 de minute. Aceasta este o modalitate eficienta de a intrerupe munca si de a mentine nivelul optim de concentrare.
Pastreaza legatura cu colegii de munca
Daca o persoana trebuie sa lucreze de acasa pentru o perioada lunga de timp, este important ca ea sa pastreze legatura cu colegii de munca. Chiar si un telefon pe zi o va ajuta sa-si organizeze mai usor responsabilitatile, sa aiba o imagine de ansamblu utila asupra a ceea ce a realizat in timpul zilei sau pur si simplu sa mentina spiritul de echipa.
Nu uita sa te distrezi
Poate fi dificil pentru un angajat sa isi paraseasca laptopul cand este acasa, de teama ca ceilalti colegi vor crede ca se relaxeaza si nu lucreaza. Totusi, nu trebuie sa cada in aceasta capcana – este de preferat sa se ridice mai des, sa ia o pauza de masa, sa profite de faptul ca este acasa si sa porneasca masina de spalat, de exemplu. Si de ce sa nu se bucure putin de jocul sau preferat pe PlayStation?
Aceasta poate fi o buna deconectare dupa munca – scopul sau consta in eliminarea incordarii si relaxarea mintii, astfel persoana se va intoarce la laptop odihnita, relaxata si cu multa putere de munca.