Este greu de crezut că a fost vreo dată când acest mecanism simplu al roții nu a existat, dar acum este o parte instrumentală a vieții noastre de zi cu zi.
Deoarece roțile sunt atât de importante, ar trebui să știi despre toate tipurile diferite de roți și despre diferitele componente ale acestora, motiv pentru care poți să descoperi în continuare, câteva informații utile pe care le poți folosi pentru a începe să îți personalizezi vehiculul. De asemenea, cumpărarea unui nou set de roți pentru mașina ta poate fi o investiție la fel de mare pe cât alegi să o faci.
Să aruncăm o privire mai atentă asupra alegerii tipului de roată de care ai nevoie
Oțel vs aliaj
Roțile de oțel sunt cea mai ieftină și mai durabilă opțiune de roți de pe piață. În general, atunci când alegi anvelope pentru iarnă de la E-roti.ro, sunt grozave pentru a rezista condițiilor de iarnă și în special pentru vehiculele grele.
Deoarece roțile de oțel sunt mult mai grele decât aliajele de aceleași dimensiuni, ele pot pune o presiune suplimentară asupra suspensiei mașinii sau a camionului.
Acest lucru poate face accelerarea mai dificilă și îți poate schimba centrul de greutate, ceea ce în cele din urmă poate afecta manevrabilitatea.
În timpul iernii, totuși, toată această greutate suplimentară poate însemna o tracțiune suplimentară atunci când ai cea mai mare nevoie de ea pe drumurile înghețate.
Roțile de oțel nu sunt cele mai bune din punct de vedere estetic, dar dacă ești în căutarea funcției în detrimentul formei, roțile de oțel ar putea fi exact ceea ce ai nevoie.
Ia în considerare acest lucru care este valabil pentru mașini super utilizate că rulează cu roți de oțel pentru că sunt ieftine de rulat în cazul utilizării intense și suficient de durabile pentru a face față în mod regulat trecerii peste borduri.
Jantele din aliaj costă în general mai mult, dar economisesc pe termen lung doar la economia de combustibil. Datorită greutății mai ușoare față cele de oțel, acestea îți vor oferi o economie de combustibil mai bună, mai ales în timpul conducerii în oraș.
Din păcate, jantele din aliaj se pot îndoi și crăpa mai ușor, dar acesta este un schimb util atunci când iei în considerare consumul de combustibil, manevrabilitatea și o accelerație mai bună.
De asemenea, acestea prezintă un design mai frumos care adaugă atât stil, cât și funcție atunci când cauți să îți modifici vehiculul.
Totodată, există două moduri principale de a produce roți, prin turnare și forjare. Dar, care este diferența?
Roțile turnate sunt realizate prin turnarea aluminiului topit într-o matriță care are forma roții. Odată ce se răcește, se scoate din matriță și se fac finisaje. Poate fi tăiat, curățat și găurit pentru montare. Procesul este rapid, ceea ce duce la o producție mai puțin costisitoare și o roată mai puțin costisitoare pentru cumpărător.
Roțile turnate sunt mai poroase din cauza procesului de întărire, astfel încât sunt mai susceptibile la fisuri și alte probleme structurale atunci când sunt utilizate la extrem. Pentru condiții normale de condus, acea porozitate nu este un motiv de îngrijorare.
Bineînțeles, există și alte opțiuni mult mai exotice pe piață, cum ar fi fibra de carbon și multe altele, dar pur și simplu nu au sens pentru majoritatea oamenilor. În plus, aceste tipuri de roți nu sunt cu adevărat menite să reziste condițiilor de conducere de zi cu zi pe drumuri cu denivelari și gropi.
Sursa Foto: Pexels.com