Situaţii în care se recomandă înlocuirea turbosuflantei vs. reparaţii turbosuflante

Una din cele mai importante piese ale maşinii care se poate repara, recondiţiona şi în ultimă instanţă, înlocui, este turbosuflanta. Turbosuflanta este o piesă care nu se defectează foarte uşor, dar atunci când nu mai funcţionează în mod corespunzător, conducătorii auto sunt puşi în faţa unor situaţii deloc plăcute.

Ce este turbosuflanta? Ce rol are?

Înainte de a ajunge la subiectul reparaţii turbosuflante, proprietarii trebuie să fie informaţi asupra rolului acestei piese în maşină. Turbosuflanta este un agregat care foloseşte gazele de evacuare emise de motor şi este controlată de o supapă prin calculatorul electronic al maşinii, în funcţie de necesităţi, cu rolul de a proteja blocul motor. Normele de poluare de acum impune folosirea unei turbosuflante de bună calitate, fiindcă astfel emisiile poluante sunt mult scăzute, creşte puterea motorului şi accelerarea este mai rapidă.

Cu alte cuvinte, turbosuflanta oferă o mai mare putere motorului, ajută la accelerarea mai rapidă, la consumul mic de combustibil şi la cuplul de motor mare, reducând emisiile poluante. Din ce în ce mai multe maşini sunt echipate cu turbosuflante, indiferent că sunt pe benzină sau diesel.

Problemele care pot să apară la turbosuflanta – principalele defecţiuni

Turbosuflanta poate suferi de numeroase probleme care apar din cauza uzurii, din cauza lipsei ungerii lagărului sau pătrunderii unui corp străin în admisie. Defecţiunea turbosuflantei poate fi generată de întreţinerea necorespunzătoare a autovehiculului şi de necurăţarea sa la reviziile tehnice a tubulaturii de admisie.

Dacă apar probleme la turbosuflanta, conducătorii auto pot observa imediat acest lucru prin:

·  accelerarea slabă;

·  lipsa de putere;

·  un consum ridicat de ulei al maşinii;

·  fumul de evacuare care este negru;

·  un filtru îmbâcsit.

De ce se merită repararea şi recondiţionarea turbosuflantei?

În cele mai multe cazuri, turbosuflanta poate fi reparată, cu excepţia situaţiei în care carcasele exterioare sunt deteriorate. Turbosuflanta este una din cele mai scumpe componente ale autoturismului, de aceea se recomandă recondiţionarea şi repararea, nu înlocuirea. În medie, costul unei turbosuflante noi variază de la 2500 la 3500 de lei, depăşind chiar şi 1000 de euro.

Repararea şi recondiţionarea turbosuflantei reduce acest cost la jumătate, în cost intrând manopera şi schimbarea fiecărei piese din interior. Recondiţionarea turbosuflantei se efectuează în urma parcurgerii următoarelor etape:

·  aşezarea piesei pe un banc special;

·  echilibrarea şi turarea turbosuflantei;

·  verificarea presiunii turbosuflantei;

·  diagnosticarea defecţiunilor;

·  înlocuirea pieselor defecte;

·  oferirea unei garanţii de până la 12 luni.

În atelierele specializate se poate repara şi recondiţiona această piesă auto, serviciile oferite fiind pe baza tehnologiilor de ultimă generaţie. Din păcate, cei mai mulţi proprietari se grăbesc să cumpere o piesă nouă, ceea ce duce la cheltuieli mari, însă performanţele nu justifică mereu preţul.

O turbosuflantă reparată poate oferi aceleaşi performanțe ca şi una nouă, mai ales dacă recondiţionarea este făcută de specialişti, cu aparatură de înaltă calitate, cu piese bune şi de către profesionişti care stăpânesc tehnicile în domeniu.

Articolul Anterior

City- break prelungit de vară – Albena – stațiunea perfectă pentru familie!

Articolul Urmator

Care este durata de viață a bateriei unei mașini?