Cine este Business Analyst-ul si de ce orice companie are nevoie de el?

Cine este Business Analyst-ul si de ce orice companie are nevoie de el?

Profesia de business analyst cunoaste o usoara crestere, insa nu este foarte populara in randul companiilor. Sunt inca putine companii care isi dau seama ca sprijinul unui analist competent poate accelera implementarea proiectelor, poate economisi fonduri si poate introduce un stil de comunicare clar si structurat, facand munca mai eficienta si mai usoara.

Cunostintele  si experienta in domenii, precum administrarea afacerilor, tehnologia informatiei si un curs business analyst contribuie la buna sa pregatire. 

Ce rol are un Business Analyst?

Este persoana responsabila cu identificarea nevoilor de afaceri ale clientilor sai si gasirea solutiilor la problemele de afaceri. Acesta sprijina clientul in atingerea obiectivelor de afaceri, iar in proiect actioneaza adesea ca o „punte” intre tehnologie si business. 

Abilitatea de a comunica eficient

Analistii de afaceri sunt capabili sa comunice cu pricepere. In practica, aceasta inseamna ca faciliteaza intalnirile de lucru, pun intrebarile potrivite si asculta in mod activ raspunsurile la acestea. 

Comunicarea moderna are loc adesea intr-un mediu virtual (videoconferinta, intalniri online) – adaptarea la forme specifice de comunicare in proiecte poate parea dificila pentru un manager, insa, pentru un analist de afaceri – este posibila. 

Cele mai citite articole

Mediul virtual permite analistului sa se bucure de cooperarea cu oameni din diferite colturi ale lumii si, astfel, sa lucreze in functie de diferite fusuri orare. 

Capacitatea de a rezolva probleme

Un analist de afaceri va rezolva orice problema, pentru ca nu exista proiecte fara probleme. El faciliteaza intelegerea acestor probleme pentru toate partile implicate, propune solutii posibile si defineste sfera proiectului. Sarcina lui este, de asemenea, sa gaseasca si sa indice persoane care vor facilita solutionarea problemelor tehnice, in special in timpul negocierilor, care implica multi factori interesati de ambele parti ale baricadei.

Gandire critica si capacitatea de a judeca situatia

Analistii de afaceri sunt responsabili cu identificarea posibilelor solutii pentru a raspunde nevoilor si problemelor partilor interesate. Ei nu trebuie doar sa asculte nevoile partilor interesate, ci sa fie critici cu acestea si – de exemplu, cu ajutorul unor intrebari de sondare selectate corespunzator – sa caute sa descopere nevoile si problemele reale si, ca rezultat, sa le faca intelese tuturor participantilor in discutie.

Invatare rapida si lucru sub presiunea timpului

Intr-o lume ideala, un analist de afaceri intra in proiect intr-un stadiu incipient, cunoaste cerintele proiectului, creeaza documentatia si construieste de la inceput relatii cu colegii sai. Din pacate, realitatea nu este adesea ideala. Ce se intampla cand analistul intra la jumatatea unui proiect sau la sfarsitul dezvoltarii unui produs? Atunci abilitatea sa de a invata rapid si de a gandi logic poate salva afacerea. 

Gandirea vizuala si imaginatia spatiala

Pe langa abilitatile de comunicare, un analist de afaceri are capacitatea de a gandi vizual si de a traduce informatiile obtinute in forme grafice care ilustreaza procese de afaceri, prototipuri sau machete profesionale. Din fericire, in ziua de astazi are acces la aplicatii gratuite si platite care, atunci cand sunt utilizate in mod corect, pot face 80% din munca, asa ca se merita sa fie la curent cu noutatile. 

Cele mai citite articole

Articolul Anterior

Ce este mai exact laptele praf pentru copii?

Articolul Urmator

Ce este un psihiatru si cand este necesar sa se apeleze la unul?