In prezent, majoritatea angajatorilor cauta persoane cu aptitudini interpersonale puternice, candidati care exceleaza in rezolvarea problemelor si in gandirea critica, pentru a contribui cat mai mult la stimularea inovatiei intr-o companie. Dar abilitatile solide de comunicare raman printre cele mai apreciate competente la locul de munca, indiferent de natura acestuia. Descopera in continuarea acestui articol care sunt cele mai valoroase abilitati de comunicare care te vor ajuta sa-ti desfasori munca mai eficient si mai productiv si sa avansezi in cariera.
Abilitati de comunicare necesare pentru avansarea in cariera
Indiferent de pozitia pe care o detii sau de industria in care lucrezi, abilitatile de comunicare sunt esentiale pentru succesul la locul de munca. Fiecare meserie necesita interactiune umana iar dezvoltarea unor aptitudini de comunicare puternice te poate ajuta sa facilitezi aceste interactiuni cu ceilalti.
Comunicarea este una dintre asa numitele “soft skills” despre care angajatorii spun ca sunt necesare pentru avansarea in cariera. Este utila in domenii precum vanzari, organizare de evenimente, marketing si management, chiar si intr-un chat non adult in care petreci mult timp purtand discutii si interactionand cu o multime de persoane din intreaga lume. Spre exemplu, poti sa vezi richgirls-studio, pentru ca acesta este un loc in care iti poti exersa si dezvolta aptitudinile de comunicare deoarece construiesti relatii in mediul online cu diferiti oameni.
1. Ascultarea activa
Ascultarea activa inseamna acordarea unei atentii deosebite la ceea ce spun ceilalti, dar si adresarea de intrebari pentru a demonstra interes si intelegere. Uneori, oamenii au tendinta de a se concentra prea mult pe transmiterea mesajelor si opiniilor personale si pun prea putin pret pe ascultare. Acest lucru este daunator relatiilor profesionale din orice domeniu, asa ca ideal este sa abordezi si tu ascultarea activa si sa incerci sa o practici cat mai mult. Pana la urma, intelegerea a ceea ce altii incearca sa iti spuna faciliteaza o comunicare eficienta, dar iti si permite sa arati respect si sa construiesti o relatie sanatoasa cu acea persoana.
2. Constientizarea stilurilor de comunicare
Exista mai multe stiluri de comunicare pe care le poti avea la locul de munca si este foarte important sa stii in ce categorie te incadrezi. Iata care sunt acestea:
Pasiv: esti mai tacut si nu iti exprimi intotdeauna adevaratele sentimente. Actionezi in functie de situatie pentru a pastra pacea si a nu zdruncina prea mult apele.
Agresiv: iti exprimi liber emotiile si parerile, fara nicio consideratie pentru ceilalti. Poti fi chiar intimidant si abuziv in interactiunile cu cei din jur.
Pasiv-agresiv: ai tendinta de a evita confruntarea chiar daca esti vizibil suparat.
Asertiv: te exprimi intr-o maniera clara si directa, dar cu respect fata de ceilalti.
Constientizarea propriului stil de comunicare, dar si capacitatea de a recunoaste stilul celorlalti si de a fi adaptabil, reprezinta o baza solida pentru intelegerea reciproca.
3. Capacitatea de convingere
Comunicarea nu presupune doar capacitatea de a vorbi si de a asculta, ci si convingerea celorlalti sa indeplineasca o actiune dorita sau sa se comporte intr-un anumit mod, pentru a atinge un obiectiv final. Angajatii care dau dovada de abilitati de persuasiune sunt extrem de apreciati deoarece acest lucru poate duce la cresterea productivitatii.
Asadar, aceste trei abilitati de comunicare pot avea un efect extrem de important asupra traiectoriei carierei tale. De aceea, este important sa le dezvolti mereu si sa iti cresti astfel sansele de a avansa in cariera.
Sursa foto: pexels.com